Záruční podmínky
Záruční podmínky oprav motorů
Děkujeme za Vaši důvěru vyjádřenou tím, že jste naší firmě zadali zakázku na provedení generální opravy motorů Vašeho automobilu, popřípadě jiného dopravního prostředku či kompresoru.
Výbrusy válců, broušení klikových hřídelí, opravy bloků motoru, opravy ojnic,a další práce, které při opravách motorů provádíme, se řídí v maximálně možné míře předpisy výrobců motorů. Náhradní díly, které pro potřeby oprav motorů nakupujeme pocházejí od předních evropských i světových výrobců.
Přes výše uvedené skutečnosti vyžaduje spuštění a záběh takto opraveného motoru od počátku provozu větší míru ohledu než motor nový, což je i jedna z podmínek poskytnutí záruky.
Záruční lhůta: 6 měsíců od převzetí motoru, maximálně 12 000 km.
(Občanský zákoník § 646,654)
Podmínky záruky:
1. využívání výkonu motoru do max. 90% jmenovitého výkonu po dobu 10 motohodin od prvního spuštění motoru
2. využívání otáček motoru v rozsahu do 90% max. otáček doporučených
výrobcem po dobu 10 motohodin od prvního spuštění motoru
3. po prvním spuštění motoru, minimálně po dobu jedné hodiny, nechat motor běžet při volnoběžných otáčkách naprázdno (platí pro motory s nuceným chlazením, ne pro motory motocyklové a motory bez nuceného chlazení a bez termostatu)
4. u dvoutaktních motorů použít po dobu záběhu (cca 500 km) palivovou směs v poměru oleje a benzinu 1:33
5. použití motorového oleje doporučeného výrobcem motoru
6. první výměnu olejové náplně motoru provést po ujetí 500 km nebo po 10 motohodinách
7. druhou výměnu olejové náplně provést po ujetí 2000 km nebo po 40 motohodinách
8. odbornou montáž a seřízení vstřikovacího zařízení u motorů diesel, odbornou montáž a seřízení karburátoru (popřípadě vstřikování) a zapalování u motorů zážehových
9. další výměny olejů provádět v souladu s doporučením výrobce užitého oleje
10. v případě poruchy motoru a nutné demontáže vyžadujeme osobní přítomnost pracovníka naší firmy
11. předložení dokumentů souvisejících s provozem vozidla (např. provozní deník), doklad o odborném seřízení vstřikovacího čerpadla a vstřikovacích jednotek, nebo karburátoru, doklady a výměně olejů
Reklamační řád – náhradní díly pro motorová vozidla
Tento reklamační řád upravuje způsob, jakým lze uplatnit ve vztahu Brusírna-Auto-Moto-Frnoch
(dále jen „prodávající“) nároky z odpovědnosti za vady zboží.
1)
Záruční doba (lhůta pro uplatnění reklamace) začíná běžet ode dne převzetí zboží.
Reklamovaný díl musí být sbaven veškerých nečistot (oleje apod.)
2)
Na právní vztahy uzavřené mezi prodávajícím na straně jedné a spotřebitelem na straně
druhé se použije právní úprava odpovědnosti za vady obsažená v zákoníku č. 40/1964
Sb., dle § 616
Občanského zákoníku
, v platném znění.
3)
Na právní vztahy uzavřené mezi prodávajícím na straně jedné a fyzickou, resp. právnic-
kou osobou, která není spotřebitelem, na straně druhé se použije právní úprava odpověd-
nosti za vady obsažená v zákoně č. 513/1991 Sb., dle § 409 až 470
Obchodního zákoníku
, v platném znění.
4)
Spotřebitelem je fyzická, resp. právnická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy
nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
5)
Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, kterou kupující sám nezpůsobil, je kupující po-
vinen reklamovat zboží při jeho převzetí v sídle prodávajícího, nebo při převzetí zboží od
dopravce. Koupi musí kupující prokázat fakturou nebo účtenkou, která zároveň slouží jako
záruční list. Reklamace jakosti zboží a jejich řešení se řídí ustanovením
Obchodního
zákoníku
/
Občanského zákoníku
.
Požaduje-li kupující výměnu zboží po jeho zakoupení za zboží jiného druhu z důvodu
spočívající na jeho straně, má prodávající právo snížit kupní cenu zboží v rozmezí
10 - 30% z důvodu nákladů s tím spojených nebo přistoupit na prodej jiného zboží v téže
hodnotě nebo vyšší kupní ceně. Výměnu zboží je možné provézt do jednoho měsíce od
nákupu resp. prodeje zboží. Na pozdější výměnu nemusí prodávající přistoupit.
6)
Zboží prodávané prodávajícím je určeno k odborné montáži. Proto je nutné při reklamaci
předložit doklad o odborné montáži. Odbornou montáží se rozumí montáž v autoservisu,
nebo montáž osobou, která má oprávnění tuto činnost vykonávat. Dokladem se rozumí
potvrzení o montáži dílu, s uvedením technologického postupu nebo faktura, popř. stvr-
zenka o zaplacení s uvedením vykonaných prací, z nichž vyplývá, že byla na vozidlo
(nutno uvést SPZ) namontována součástka, která je předmětem reklamace (identifikace
podle objednacího kódu zboží). V tomto dokladu je dále nutné uvést stav tachometru při
výměně dílu.
7) Zákazník je povinen před montáží zkontrolovat a přeměřit dodané zboží. V případě
rozměrové odlišnosti a následné montáži zboží prodávající neručí za vzniklé škody
a není toto zboží možné reklamovat. Vady zboží spočívající v jiném plnění, nedosta-
tečném množství a provedení lze uplatnit u prodávajícího pouze ve lhůtě 10 dnů od
data prodeje. Zboží lze vrátit pouze v originálním neporušeném a čistém obalu jak
venkovním tak i vnitřním. V opačném případě nemusí být reklamace uznána za
oprávněnou.
Toto ustanovení reklamačního řádu se nevztahuje na záruku za jakost.
8)
Ten, kdo uplatňuje nárok z
odpovědnosti za vady musí prodávajícímu předložit:
●
vadné zboží,
●
fakturu nebo účtenku, která prokazuje koupi zboží (doklad o
nabytí zboží),
●
doklad o
odborné montáži (je-li vyžadován).
9)
Nárok z
odpovědnosti za vady musí být uplatněn v
záruční době.
10)
Záruční doba v
případě kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a spotřebitelem je
stanovena na 24 měsíců.
Záruka se nevztahuje na: opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním vadu věci,
která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným
uvedením věci do provozu,
popř. jinou vadou.
11)
V
případě kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a fyzickou, resp. právnickou
osobou, která není spotřebitelem, je stanovena záruční doba na 12 měsíců pro zboží
vyžadující odbornou montáž, pokud záruční list nestanoví lhůtu delší nebo pokud se
prodávající a kupující nedohodnou na delší záruční době. Záruka se vztahuje na veškeré
vady zboží způsobené chybou při výrobě nebo vadou na použitém materiálu. Záruka se
nevztahuje na nadměrné opotřebení věci způsobené jejím nesprávným užíváním.
12)
O reklamaci rozhodne zpravidla vedoucí provozovny nebo jím pověřená osoba ihned, ve
složitějších případech do 48 hodin od uplatnění reklamace. V
případě, že je nezbytné
provést posouzení vady výrobku jeho dodavatelem, bude reklamace vyřízena na základě
výsledku tohoto posouzení, nejpozději však do 30 dnů, v
případě že reklamované zboží
bude nutné odeslat na posouzení do zahraničí, je lhůta na vyřízení reklamace prodloužena
na 90 dní. Vedoucí provozovny nebo jím pověřený pracovník sepíše se zákazníkem
reklamační protokol, zákazník je povinen poskytnout této osobě všechny požadované
údaje.